Bokningsvillkor
All behandling på Tassalong utförs med hundens välbefinnande i fokus. Om vi bedömer att behandlingen är smärtsam eller obehaglig för hunden avbryts eller anpassas den i linje med hundens välmående. Vi kontaktar alltid ägaren för samråd om fortsatt/anpassad behandling. Vi har alltid rätt att avböja eller avbryta en behandling om detta bedöms vara för hundens bästa.
När du bokar in din hund hos Tassalong godkänner du att vi tar bilder på hunden för journalföring, marknadsföring och publicering i sociala medier. Om du inte vill att hundens bild används för marknadsföring eller i sociala medier måste du meddela detta till Tassalong.
När ni erbjuds tid av Tassalong reserveras denna till arbetsdagens slut. Om ni inte svarat inom denna tidsperiod blir tiden bokningsbar för andra kunder.
Av- och ombokningsvillkor
Av- och ombokning skall ske senast kl 8.00 den dag hunden är bokad i trimmet. Av-/ombokas tiden senare än detta debiteras kunden hela kostnaden för bokad tjänst. Av- /ombokning sker via telefon/SMS. Vi ser dock gärna att behandling av-/ombokas minst 24 timmar i förväg.
Om kund vid upprepade tillfällen (mer än två) av-/ombokar med kort varsel (mindre än 24 timmar) kommer en bokningsavgift tas ut vid följande bokningar, vilken ej återfås vid av-/ombokning.
Om kund uteblir från sin bokade tid är kunden betalningsskyldig för hela beloppet. Beloppet ska betalas i sin helhet inför, eller senast vid, nästföljande behandling i trimmet. Om betalning inte inkommer skickas en faktura om hela beloppet plus faktura- och administrationsavgift (f.n. 99 kr). Betalas inte fakturan i tid skickas ärendet direkt vidare till Kronofogden. Kunden är betalningsskyldig för uppkomna avgifter och räntor.
Om kund hämtar upp hunden senare än vid överenskommen tid tas en avgift ut om 1000 kr/h, beräknad per påbörjade 15 minuter.
Vid uppkommen skada
Om Tassalong orsakar en skada på djuret som kräver medicinsk behandling av veterinär står Tassalong för de kostnader som uppstår pga detta. Vi hänvisar till veterinär Gustaf Elsing på Lerums Djurklinik för undersökning och behandling. Om annan klinik anlitas ska detta meddelas och godkännas av Tassalong innan veterinärbesöket. För att ersättning ska utgå ska skadan meddelas Tassalong inom tre dagar från behandlingstillfället och kopia på journal samt kvitto ska uppvisas.
Om ert djur skadar personal är ni som ägare ansvariga för uppkomna medicinska kostnader samt utebliven inkomst pga vård och eventuell arbetsoförmåga.
Tvist
Om tvist uppstår mellan Tassalong och kund ska denna anmälas till Allmänna Reklamationsnämnden enligt deras riktlinjer. Tassalong följer ARN’s rekommendationer.